EESTI

Takso OÜ

Takso OÜ on Elektritakso kaubamärgi all tegutsev taksoteenuse pakkuja, kes kasutab oma töös uusi ja mugavaid Nissan Leaf elektriautosid. Ettevõtte eesmärgiks on pakkuda taksoteenust, mis ei saastaks linnaõhku, vähendaks liiklusmüra, oleks soodne ja mugav. 2018. aasta alguse seisuga oli Elektritaksoga liitunud üle 140 koolitatud autojuhi Tartus, Pärnus ja Tallinnas.

Et veelgi edasi kasvada ja uusi innovatsiooniprojekte ellu viia, otsis Elektritakso lisarahastust nii avalikest kui eraallikatest. Nii jõudis Elektritakso EEN võrgustikuni, kust sai abi erinevate rahastusvõimaluste kaardistamisel ja rahastuse kaasamisel. Rahastusalane konsultatsioon tulenes ettevõttele tehtud vajadusanalüüsi tulemustest. Nõustamise tulemusena taotles Elektritakso edukalt rahastust mitmest allikast, sh sai laenu uue taristu arendamiseks ning toetust Euroopa Komisjoni H2020 programmi raames rahastatavast projektist uue laadimislahenduse väljatöötamiseks.

H2020 projektis SmartEnCity (Towards Smart Zero CO2 Cities across Europe, https://smartencity.eu/) arendab ja testib Elektritakso uut lahendust, mis võimaldaks kasutada vanemaid elektriautode akusid energia salvestamiseks. Elektriautode akud vananevad nimelt üsna ruttu, kuid kasutusea lõpus on nende võimekus siiski märkimisväärne 70-80% esialgsest väljundist. Kuna Elektritakso autopark pakub head võimalust selliste uute lahenduste katsetamiseks, toetab Euroopa Komisjon ettevõtet, et anda elektritaksode akudele teine elu ning arendada välja uus ärimudel.

Lahenduse kohaselt kasutatakse elektriautode akusid päikeseenergia salvestamiseks, kusjuures seda energiat kasutatakse omakorda elektriautode laadimiseks. Selleks on nüüdseks juba üles seatud laadimispunkt Tartus ning 50kW päikesepaneele. Süsteemi eeldatav lõplik valmimisaeg on 2019. aasta esimene pool. Elektritakso arvutuste kohaselt võimaldab Euroopa Komisjoni toetatav pilootprojekt igapäevaselt päikeseenergiaga täis laadida umbes 30 elektriautot, kusjuures tasuvuse korral on selle lahenduse laiendamise potentsiaal väga suur.