EESTI

Kaubanduskoja liikmed: Loodusvägi laiendab turgu Skandinaavias

07.05.2014

Kuus aastat tagasi loodud mahetoodete tootmise ettevõtte Loodusvägi edulugu algas lihtsa metsmustika glögi müümisest Raekoja platsi jõuluturul. Tänaseks on kasvanud firma personal ja välja arendatud juba 40 uut toodet, mida müüakse Eesti jaekettides ning ka lähiriikides Rootsis ja Taanis. Eesti mahetoodete seas on Loodusväel välja käia tõeline trump – LOOV on esimene Eesti mahetoote bränd Euroopas.

„Kauplustest võib leida palju anonüümset toitu, aga meie teame, millistelt põldudelt ja kust metsast pärineb Loodusväe toodete tooraine,“ ütlevad ettevõtte omanikud Ahto Vegmann ja Kristjan Õunamägi. „Laiemas plaanis on see ka Põhjamaade metsatoit. Nüüd, kus puhas loomulik mahetoit on aina kasvav trend, peaksime olema veelgi teadlikumad võimalustest, mida pakub Eesti rikkalik loodus, ja et tervislik toit asub justnimelt meie metsades, põldudel − meie lähedal.“

Tooted otse metsast
Ahto ütleb uhkusega, et Loodusväe toodete sisu on väga aus. „Taolist metsakontseptsiooni, mis meie tooteid iseloomustab, Euroopas teist ei ole ja see teeb meie tooted väga eriliseks ja uudseks. Tahaksime anda märku, et meie Põhjamaa kliimas on olemas oma supertoit. Kaugete eksootiliste maheviljade kõrval on võimalus ammutada tervist enda lähedalt metsast. Mahetoode on teema eelkõige linnastunud ühiskondades. Eestis on paljudel oma maaelamised, kuid mujal Euroopas maaga nii lähedases kontaktis enam ei olda.“

Koostöö viib sihile
Oma ettevõtte eripäraks peavad Ahto Vegmann ja Kristjan Õunamägi ka seda, et pööratakse suurt rõhku koostööle. Tihe koostöö on Eesti Maaülikooli Polli Aiandusuuringute Keskusega. Nendega alustati juba glögi tootmise käigus, lisandunud on ka tuntud Eesti toitumisterapeudid Kristiina Singer ja Ülle Hõbemägi. Toote loomisel jälgivad nad tooraine päritolu, kombineeritavust teiste toiduainetega ning seda, et keha selle hästi omandaks. Meie toodete tähtsaim omadus on tervisesõbralikkus.

Tänaseks on meil välja töötatud 3 tooteseeriat: metsamarjasari, põhjamaises kliimas kasvanud puu- ja köögiviljade baasil valmiv toortoidu sari ja tervisesõbralike pagaritoodete sari. Alguses tegelesime ainult glögi tootmisega, kuid suurest kliendihuvist laiema sortimendi vastu sündisid ka teised tooted.
Loodusväe meeskonda on autasustatud ka mitmete tunnustustega, eelmisel aastal pärjati neid aasta kõige vastutustundlikuma ettevõtte tiitliga.

Loodusväe toodetega saab tutvuda siin: www.loodusvagi.ee

Maarja Loorents
Kommunikatsioonijuht


Enterprise Europe Networki kaudu on viimase paaril aastal leidnud koostööpartneri üle 30 Eesti ettevõtte. Üheks selle näiteks on Loodusvägi OÜ, kes osales võrgustiku korraldatud kontaktkohtumistel Taanis. Leiti mahe- ja tervisetoodete hulgimüügi ettevõte Biogan, mis hakkas Loodusväe toodetavat metsmustika-mustsõstra maheglögi maale tooma.

Ahto Vegmann: „Oleme Kaubanduskojale väga tänulikud tänuväärt töö eest suhete edendamisel välispartneritega ning saime reaalse kogemuse, et selline toetus Kaubanduskoja praktikas töötab. Biogan on väga pühendunud ja põhjalik partner mahevaldkonnas, oleme senise koostööga väga rahul ning edasise koostöö osas on meil väga hea tunne.“


Nõu alustavale ettevõtjale

  • Alustavale ettevõtjale soovitab Kristjan Õunamägi, et eksimist ja vigade tegemist ei tohi karta. „Äriplaani pole meil siiani, kuna plaani mõte on vältida vigu ja see ongi kõige suurem häda alustajale. Hea on, kui saad kohe alguses vead läbi teha, siis läheb edasi juba libedamalt,“ sõnas Õunamägi.
  • Ahto Vegmann ja Kristjan Õunamägi räägivad palju taotlusest, et oluline on luua taotlus, mida soovid ja millest unistad. Loodusvägi saigi alguse sellest, neil mõlemal oli elus hetk, kus mõeldi, mida üldse võiks teha. Nii jõutigi mahetoidu, tervislikkuse ja soovini midagi ise teha ja luua. Ahto: „ Soovisime armastust, tervist, küllust, vabadust ja elurõõmu nii endale kui teistele ja anda oma panus Eesti maapiirkondade arengusse, et sinna ettevõtlust ja raha juurde tekiks“.
  • Tee on olnud käänuline, kuid ettevõtte loojad on ikka jõudnud ringiga oma esialgse taotluse juurde tagasi. See ongi nende jaoks väga oluline. See, mida sa välja annad, seda saad ka ise.
  • Eestis maheettevõtja olla on olnud üsna väljakutsuv, kuid mitte siiski võimatu, samas ei vahetaks nad seda kogemust mitte ühegi teise kogemuse vastu.
  • Alustada tulekski unistamisest ja sellest, et see lihtsalt ära teha.

: Koja uudised Euroopast